Chatbot telecombedrijven

Tegenwoordig is het erg belangrijk dat een bedrijf een account heeft op een social media platform en ook daar actief op is! Dit is goede marketing, maar ook goed voor de klantenservice van een bedrijf. Ook de telecombedrijven zijn actief op social media platformen. Je ziet bijvoorbeeld veel Twitterberichten van de politie voorbijkomen als er nieuwe informatie is over een zaak waar ze mee bezig zijn. Zo kun je de mensen goed op de hoogte houden wat er gaande is. Toch zullen deze berichten vragen bij mensen oproepen die dit lezen. Hoe makkelijk is het dan als zij op dat moment een vraag kunnen stellen aan een flowbot?  

Wat houdt een chatbot in? 

Door een chatbot te gebruiken op je website neem je een stukje over van de klantenservice van de fotograaf. Klanten kunnen namelijk ook via deze manier hun vragen stellen in plaats van per telefoon of e-mail. Wanneer de klant een chat stuurt in de chatbot wordt er een geautomatiseerd antwoord terug gegeven door de robot. De antwoorden van deze geautomatiseerde chats zijn te vinden in het kenniscentrum die zijn opgesteld door onze chatspecialisten. De chatbot kan op deze manier vragen terugstellen aan de klant om tot een zo concreet mogelijk antwoord te komen. Door het gebruiken van chatbot krijgt de klant heel snel antwoord op hun vraag hierdoor wordt de klanttevredenheid gestimuleerd.  

Wat kan Chatkracht hierin betekenen? 

Het kan natuurlijk zo zijn dat een klant liever een medewerker spreekt. In dit geval kan hij dit makkelijk aangeven. De bot verbindt de klant dan door en indien er een gesprek is geweest met de bot kan de medewerker dit ook terug zien. Hierdoor kan de klant rustig verder geholpen worden op de chat en indien de klant dit niet nodig heeft, heeft de medewerker meer ruimte en tijd voor andere bezigheden. Meteen geautomatiseerde gesprekspartner verbreed je je online klantenservice en heb je meer ruimte voor andere bezigheden.